Διασταυρούμενα πυρά

εναλλακτικός τίτλος: ΦΥΡΔΗΝ ΜΙΓΔΗΝ – σχόλια και πληροφορίες για την κοινωνική και πολιτική ζωή στην Ελλάδα + εκπαιδευτικό υλικό. Oι συνεχείς αλλαγές θα είναι ο κανόνας σ' αυτό το blog επειδή 1. τίποτε δεν είναι τέλειο και 2. στόχος είναι η συνεχής βελτίωση

«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β’ λυκείου» του Βασίλη Συμεωνίδη

«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β΄ λυκείου» του Βασίλη Συμεωνίδη «609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β΄ λυκείου»

(οι 215 είναι αλλουνού)

Βασίλης Συμεωνίδης 

Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης

Καθώς, όπως φαίνεται και από το κείμενο που χρησιμοποιείται, η τράπεζα θεμάτων αποτελεί επιλογή που υιοθετεί και η διάδοχη εκπαιδευτική πολιτική, αποφάσισα να συνεισφέρω, σύμφωνα με όσα διδάσκονται στην έκθεση της β΄ λυκείου, και να καταθέσω το θέμα που ακολουθεί.

Α. ΚΕΙΜΕΝΟ*

«Λάθος» στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α’ Λυκείου

Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που ανέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.

Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση.

Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.

Πηγές του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα.

Πληροφορίες ανέφεραν ότι σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%.

Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες» τόνισε χαρακτηριστικά από τη Ρόδο ο υπουργός Παιδείας.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Α1. Αν ισχύει η εξέταση της περίληψης (σύμφωνα με την εγκύκλιο που θα εκδοθεί τρεις μέρες πριν από την εξέταση), τότε να γράψεις τι λέει το κείμενο σε εξήντα-εβδομήντα λέξεις.

Α2. Να χωρίσεις το κείμενο της είδησης σε δύο παραγράφους και να εξηγήσεις για ποιον λόγο δεν το έκανε αυτός που το έγραψε και πληρώθηκε.

Α3. Πόσα γεγονότα αφορά η είδηση; Τεκμηριώστε την απάντησή σας. Για ποιον λόγο συγχέονται;

Α4. Πόσα «πρόσωπα»/ υποκείμενα παρουσιάζονται στην είδηση;

Α5. Ποιο είναι το κύριο θέμα της είδησης; Καταλογίζονται ευθύνες σε κάποιον; Απαντήστε τεκμηριωμένα σε σύντομη παράγραφο (40-50) λέξεις.

Α6. Διαβάστε προσεκτικά τον τίτλο και απαντήστε: α) για ποιον λόγο χρησιμοποιούνται τα εισαγωγικά σε δύο λέξεις; β) ποιο είναι το υποκείμενο και ποιο το αντικείμενο της πρότασης; γ) ποιος νομίζετε ότι είναι ο πραγματικός «δράστης»;

Β1. Από ποιαν οπτική βλέπει τα γεγονότα ο δημοσιογράφος; (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών/κηδεμόνων, υπουργείου, ουδέτερη/κοινή γνώμη). Τεκμηριώστε την απάντησή σας.

Β2. Στην παρακάτω φράση του κειμένου, ποια σύνταξη (ενεργητική ή παθητική) επιλέγει ο συγγραφέας; Για ποιον λόγο; Ποιο νομίζετε ότι είναι το ποιητικό αίτιο που αποκρύπτεται; «Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο…».

Β3. Εξηγήστε πώς καταλαβαίνετε τις δύο φράσεις που ακολουθούν: α) «να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση», β) «να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου». Ποια σημασία έχουν τα επίθετα που χρησιμοποιούνται;

Β4. Το κείμενο αναφέρεται σε «διορθωτές». Ποιους εννοεί; Γιατί νομίζεις ότι επιλέγεται αυτή η λέξη;

Β5. Γράψτε σύντομο κείμενο (50-60 λέξεις) για το ίδιο θέμα από την οπτική του μαθητή στο οποίο θα διαμαρτύρεστε και θα καταλογίζετε ευθύνες σε αυτούς που νομίζετε ότι φταίνε.

Β6. Μπορείς να σκεφτείς τι εξυπηρετεί ένα τόσο σύνθετο σύστημα εξαγωγής βαθμών; (Φτάσαμε στο σημείο να μπορείς πιο εύκολα να σχεδιάσεις ένα ταξίδι στο διάστημα παρά να καταλάβεις τον τρόπο που μαζεύεις μόρια για την εισαγωγή στα αει).

Γ. Καθώς σκέφτεσαι να γίνεις δημοσιογράφος σου ζητάνε να γράψεις ένα κείμενο για τα προβλήματα του σχολείου. Ωστόσο, δεν φτάνε μόνο να τα διαπιστώσεις, θα πρέπει να καταλογίσεις την ευθύνη για όλα στους καθηγητές. Ανάλογα με πόσο πειστικός είσαι, θα εξαρτηθεί η πρόσληψη και η αμοιβή σου. Ξεκίνα! Έχεις τετρακόσιες λέξεις. (Μπορείς να βοηθηθείς διαβάζοντας σχετικούς λίβελους στον τύπο). 

Τα Νέα, 27/06/2014

http://www.tanea.gr/news/greece/article/5135859/lathos-ston-algorithmo-twn-diorthwtwn-boyliakse-toys-mathhtes-ths-a-lykeioy

1 responses to “«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β’ λυκείου» του Βασίλη Συμεωνίδη

  1. ΓΜαλλος 30/06/2014 στο 5:59 μμ

    Ρεσιτάλ άσχετων λέξεων από κάποιους που θέλουν απλά να εντυπωσιάζουν. Τι θέμα είναι το κοπιπάστι που γίνεται απ’ όλα τα «σοβαρά» σάιτ δημοσιογραφίας.

    Ο αλγόριθμος πάει να πει διαδικασία. Μα στη βαθμολόγιση δεν ακολουθείται κάποια ειδική διαδικασία παρά μόνο να προσθέτει ο διορθωτής – βαθμολογητής τα μόρια που υπάρχουν στα γραπτά. Αλγόριθμος υπάρχει στην εξαγωγή αποτελεσμάτων.

    Ο αλγόριθμος πάσχει όταν δεν ακολουθείται ή όταν έχει λάθος πορεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει τίποτα απ’ τα δυο, αλλά το υπουργείο δεν θέλει να μιλήσει συγκεκριμένα. Το πρόβλημα εμφανίστηκε στα σχολεία που έβγαλαν αποτελέσματα με το παλιό πρόγραμμα (Νέστωρ) κι όχι με το καινούριο (Myshcool υπέροχο όνομα και αγγλόφωνο μουράτο). Αλλά να μην του κακοκαρδίσουμε.

    Εξάλλου, κι ο νόμος τα έχει κι αυτός μπλεγμένα. Αυτά που κυκλοφόρησαν γιατί ισχύουν για τα φυσικά κι όχι για τα μαθηματικά ή τη γλώσσα. Που το γράφει αυτό;

    Αλλά να μην συνεχίσω. Δεν αξίζει.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε